qbargo

  • ۰
  • ۰

فروش در اقتصاد 20

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 19

پیش بینی فروش

وسیله ای ضروری برای عرضه محصولات جدید، برنامه ریزی تولید ، تعیین سطوح موجودی لازم و ایجاد روس توزیع مطلوب است . پیش بینی خیلی بالا در مورد تقاضا منجر به افزایش سرمایه گذاریهای شرکت در تولید می شود وبا هدردادن منابع مالی ، سود آوری را کاهش می دهد از طرف دیگر پیش بینی خیلی پایین تقاضا نیز باعث میشود شرکت تحرک و سرمایه گذاری و اقدامات لازم برای آینده را محدود کند.

بنابراین پیش بینی براساس تقاضای واقعی صورت گیرد.

تخمین اندازه و سهم بازار

اندازه بازار به تعداد خریداران موجود بستگی دارد . خریداران موجود در بازار دارای سه ویژگی هستند.

علاقه ، درآمد ودسترسی

برای مثال موتور سیکلت 4 در نظر بگیرید . گام اول در خرید آن تخمین تعداد مصرف کنندگانی که علاقمند به داشتن موتور سیکلت هستند که اینان «بازار بالقوه » موتور سیلکت 4 تشکیل می دهند .گام دوم این است که این خریداران بالقوه باید توان مالی خرید موتورسیکلت را داشته باشند. درگام سوم اندازه بازار که تابع علاقه ودر آمد مصرف کنندگان است بر پایه دسترسی به محصول محدود تر می شود . مصرف کنندگانی که باقی می مانند در بازار واجد شرایط » را تشکیل می دهند.

روشهای پیش بینی فروش

روشهای کیفی پیش بینی فروش

مزیت این روش این است که افرای که بازار های خاصی آشنا هستندو میتوانند براساس معلومات خود میزان فروش 4 را به طور صحیح تخمین بزنند و عینی که این نوع پیش بینی دارد این است که کیفیت این گونه بینها تا حد به ویژگیهای پیش بینی کننده بستگی دارد.

روشهای متدوال پیش بینی کیفی عبارت است از:

1)بررسی نظر هیات مدیران . دراین روش پیش فروش با بررسی عقاید مدیران حاصل می شود که ممکن است شامل کارکنان فروش، بازاریابی وامورخالی باشند.

مزیت این روش که برای پیش بینی های کوتاه مدت مناسب تر است و اجرای این روش آسانتر است وزمان کمتری را در بر می گیرد .

معایب ان عبارتند از 1) علایق شخصی مدیران شرکت ممکن است پیش بینی های غیر واقعی شود .

2) در مواردی که هرمدیر براساس تحقیقات سحفی اطلاعات می دهند این اطلاعات ممکن است از لحاظ زمانی محدود باشد:

3) در پیش بینی های گروهی مسئولیت فردی وجود ندارد.

2) روش دلفی در این روش اغلب از کارشناسان خارج از سازمان استفاده می شود ویژگیهای این روش عبارت است از: الف – اعضای شناخته نشده گروه ب) تکرار با بازخور کنترل شده ج) پاسخ های گروهی آماری

مزیت روش دلفی: با استفاده از گروهی کارشناس ، اطلاعات مشروحی از رشته های مختلف حاصل می شود .

معایب روش دلفی : به دلیل پیروی از رای گیری مستقل وقت گیر است وبه علاوه طرح پرسشنامه ممکن است واضح نباشد و تعداد زیادی سئوال رادربرگیرد.

3) بررسی نظر نیروی فروش .برخی از شرکتهای بازرگانی پیش بینی را از پایین به بالا استفاده می کنند که در آن از کارکنان می خواهند که فروش کوتاه مدت را پیش بینی کنند. اطلاعات فروشندگان به دلیل ارتباط نزدیک با آنها مشتریان بسیار مفید است. البته این نوع پیش بینی زمانی مفید است که بازار شامل تعداد کمی مشتری باشد ونیازهای انان برای فروشندگان مشخص باشد.

مزیت این روش : کارکنان فروش با بازار آشناییی بیشتری دارند در نتیجه این روش بهترین روش برای مشخص شدن انتظارات فروش برای خط محصول ،حسابهای مشتریان و منطقه های فروش است معایت این روش - بیشتر فروشندگان پیش بینی درسطح پایین ارائه می دهند .

4) بررسی قصد مصرف کنندگان ازخرید : روش مستقیم برای پیش بینی فروش پرسش از مشتریان بالقوه در مورد قصد خرید آنهاست .هنگامی که مشتریان مورد بررسی قرار می گیرند پیش بینی فروش صحیح تری امکان پذیر می شود.

5) شبیه سازی آزمایش بازار : در این روش سعی می گردد رفتار خرید مشتریان بدون وقوع خرید واقعی اندازه گیری شود که این کار با پرسش از نماینده مشتریان و یا کاتالوگهایی که در اختیار مشتری قرار می گیرد صورت گیرد .در این روش هزینه پایین است امام عیبی که دارد این است که نمونه (نماینده مشتریان ممکن است نماینده کل جمعیت نباشد.

6) آزمایش بازار: روش دیگر عرضه محصول در یارا ومشاهده واکنش مشتریان نسبت به آن است یعنی بازار یابی محصول درمقیاس محدود.

روشهای کمی پیش بینی فروش

تحیلی سریهای زمانی : روشهای پیش بینی براساس سریهای زمانی عمدتاً بر اطلاعات گذشته وعینی ونیز رویدایهای ساده ریاضی برای محاسبات پیش بینی متکی است.هنگامی که اطلاعات در چند سال موجود وروابط و روندها واضح و ثابت است از روشهای آماری استفاده می شود . استفاده از این روشهای بر مبنای این فرض است که الگوهای فروش موجود در آینده نیز وجود خواهند داشت.

عیب اصلی سریهای زمانی عبارتند از :

1) تحیلی روند









سایر محصولات :
فروش در اقتصاد 20

فروش در اقتصاد 20 ...

تحقیق در مورد روانشناسی تبلیغات 21ص

تحقیق در مورد...

طرح ظروف پلاستیکی

طرح ظروف پلاستیکی...

فرهنگشکاف نسلها 89 ص

فرهنگشکاف نسلها 89 ص...

تولید کمربند پژو 405

تولید کمربند پژو 405...

تحقیق در مورد روانشناسی بالینی

تحقیق در مورد روانشناسی بالینی...

دانلود فایل بایوس لپ تاپ Asus Eee PC 1015PX

دانلود فایل بایوس لپ تاپ...

طرح دستگاه ضد سرما زدگی باغات

طرح دستگاه ضد سرما زدگی باغات...

فرهنگ 26 ص

فرهنگ 26 ص...

تحقیق در مورد رضایت شغلی و آثار آن بر جامعه

تحقیق در مورد رضایت شغلی و...

طرح در باز کن برقی یا اف اف

طرح در باز کن برقی یا اف...

تولید چرم

تولید چرم...

فرقه وهابیه 12 ص

فرقه وهابیه 12 ص...

طرح حکاکی روی سنگ چوب چرم و مشبک کاری

طرح حکاکی روی سنگ...

فرق وبر و جامعه شناسان دیگر در تحلیل جامعه غرب 24 ص

فرق وبر و...

تحقیق در مورد رباضیدان به کسانی گفته می

تحقیق در مورد رباضیدان...

تولید پارچه گرد بافت

تولید پارچه گرد بافت...

فرق قیمت‌های جهانی با قیمت‌ها در جهان

فرق قیمت‌های جهانی با قیمت‌ها...

طرح حسابداری پیمانکاری

طرح حسابداری پیمانکاری...

تحقیق در مورد رتبه بندی شرکت های بیمه ای

تحقیق در مورد رتبه...

فرصتهای شغلی در نانو تکنولوژی 15 ص

فرصتهای شغلی در نانو...

طرح تیپ شیر پاستوریزه.DOC

طرح تیپ شیر...

تولید و چاپ کارتن

تولید و چاپ کارتن...

تحقیق در مورد راهکارهای عملی خلاقیت در نوشتن انشاء 8 ص

تحقیق در مورد راهکارهای...

فرصتها و چالشهای فراروی سیستمهای حسابداری منابع انسانی 7ص

فرصتها و چالشهای فراروی سیستمهای حسابداری...

طرح تولیدی گلاب و انواع عرقیات معطر.DOC

طرح تولیدی گلاب و انواع عرقیات معطر.DOC...

فرصت های شغلی 30 ص

فرصت های شغلی...

تولید و مونتاژ کامپیوتر

تولید و مونتاژ کامپیوتر...

تحقیق در مورد رابطه ورزش با کمر درد

تحقیق در مورد رابطه...

طرح تولیدی پوشک

طرح تولیدی پوشک...

فرشهای تاریخی ایران 27 ص

فرشهای تاریخی ایران 27...

تحقیق در مورد راه کارهای ایجاد انگیزه در دانش آموزان و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی

تحقیق در مورد راه...

تولید نخ متوسط تا ضخیم

تولید نخ متوسط...

تحقیق در مورد رابطه محب1ت و خلاقیت در کودک

تحقیق در مورد رابطه محب1ت و...

فرش و صنایع دستی 34 ص

فرش و صنایع دستی 34...

طرح تولیدی لبنیات.DOC

طرح تولیدی لبنیات.DOC...

تولید نان لواش

تولید نان لواش...

فردوسی و سلطان محمود 7ص

فردوسی و سلطان...

تحقیق در مورد رئالیسم

تحقیق در مورد...

طرح تولیدی لباس کار

طرح تولیدی لباس کار...

فردوسی 2

فردوسی 2...

تولید نان فانتزی

تولید نان فانتزی...

طرح تولید گوشی تلفن

طرح تولید گوشی...

تحقیق در مورد دیابت چیست و انواع آن کدام است

تحقیق در مورد دیابت چیست...

فردوسی 1

فردوسی 1...

تحقیق در مورد دوستی های ناموفق

تحقیق در مورد دوستی های...

تولید مربا وترشی

تولید مربا وترشی...

فرخی 90 ص

فرخی 90 ص...

طرح تولید پنکه سقفی زیر نظر شرکت پارس خزر

طرح تولید پنکه سقفی زیر...

فرایند تولید شیر پاستوریزه 25 ص

فرایند تولید شیر پاستوریزه 25 ص...

پایان نامه کارشناسی ارشد --طراحی مجتمع تجاری- تفریحی با رویکرد تکنولوژی سازه***توجه : قیمت واقعی : 800000 تومان
شناخت و طراحی معماری روستا -پروژه کامل روستای قلات
تاثیر اقلیم منطقه بر روی طرح و شکل ساختمان های سیستان‎
پروژه روستای کافی الملک
مقاله مبلمان شهری‎
پایان نامه کارشناسی ارشد -- طراحی مجتمع سینمایی --توجه: قیمت واقعی :800000 تومان
پایان نامه کارشناسی ارشد --طراحی مجتمع تجاری- تفریحی با رویکرد تکنولوژی سازه***توجه : قیمت واقعی : 800000 تومان

کلمات کلیدی :این روش مکن است این است سریهای زمانی روش دلفی مزیت این بازار شتریان روشهای اطلاعات بررسی استفاده زمانی
  • ۹۶/۰۹/۱۰
  • شیدا خسروی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی