فروش در اقتصاد 20
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 19
پیش بینی فروش
وسیله ای ضروری برای عرضه محصولات جدید، برنامه ریزی تولید ، تعیین سطوح موجودی لازم و ایجاد روس توزیع مطلوب است . پیش بینی خیلی بالا در مورد تقاضا منجر به افزایش سرمایه گذاریهای شرکت در تولید می شود وبا هدردادن منابع مالی ، سود آوری را کاهش می دهد از طرف دیگر پیش بینی خیلی پایین تقاضا نیز باعث میشود شرکت تحرک و سرمایه گذاری و اقدامات لازم برای آینده را محدود کند.
بنابراین پیش بینی براساس تقاضای واقعی صورت گیرد.
تخمین اندازه و سهم بازار
اندازه بازار به تعداد خریداران موجود بستگی دارد . خریداران موجود در بازار دارای سه ویژگی هستند.
علاقه ، درآمد ودسترسی
برای مثال موتور سیکلت 4 در نظر بگیرید . گام اول در خرید آن تخمین تعداد مصرف کنندگانی که علاقمند به داشتن موتور سیکلت هستند که اینان «بازار بالقوه » موتور سیلکت 4 تشکیل می دهند .گام دوم این است که این خریداران بالقوه باید توان مالی خرید موتورسیکلت را داشته باشند. درگام سوم اندازه بازار که تابع علاقه ودر آمد مصرف کنندگان است بر پایه دسترسی به محصول محدود تر می شود . مصرف کنندگانی که باقی می مانند در بازار واجد شرایط » را تشکیل می دهند.
روشهای پیش بینی فروش
روشهای کیفی پیش بینی فروش
مزیت این روش این است که افرای که بازار های خاصی آشنا هستندو میتوانند براساس معلومات خود میزان فروش 4 را به طور صحیح تخمین بزنند و عینی که این نوع پیش بینی دارد این است که کیفیت این گونه بینها تا حد به ویژگیهای پیش بینی کننده بستگی دارد.
روشهای متدوال پیش بینی کیفی عبارت است از:
1)بررسی نظر هیات مدیران . دراین روش پیش فروش با بررسی عقاید مدیران حاصل می شود که ممکن است شامل کارکنان فروش، بازاریابی وامورخالی باشند.
مزیت این روش که برای پیش بینی های کوتاه مدت مناسب تر است و اجرای این روش آسانتر است وزمان کمتری را در بر می گیرد .
معایب ان عبارتند از 1) علایق شخصی مدیران شرکت ممکن است پیش بینی های غیر واقعی شود .
2) در مواردی که هرمدیر براساس تحقیقات سحفی اطلاعات می دهند این اطلاعات ممکن است از لحاظ زمانی محدود باشد:
3) در پیش بینی های گروهی مسئولیت فردی وجود ندارد.
2) روش دلفی در این روش اغلب از کارشناسان خارج از سازمان استفاده می شود ویژگیهای این روش عبارت است از: الف – اعضای شناخته نشده گروه ب) تکرار با بازخور کنترل شده ج) پاسخ های گروهی آماری
مزیت روش دلفی: با استفاده از گروهی کارشناس ، اطلاعات مشروحی از رشته های مختلف حاصل می شود .
معایب روش دلفی : به دلیل پیروی از رای گیری مستقل وقت گیر است وبه علاوه طرح پرسشنامه ممکن است واضح نباشد و تعداد زیادی سئوال رادربرگیرد.
3) بررسی نظر نیروی فروش .برخی از شرکتهای بازرگانی پیش بینی را از پایین به بالا استفاده می کنند که در آن از کارکنان می خواهند که فروش کوتاه مدت را پیش بینی کنند. اطلاعات فروشندگان به دلیل ارتباط نزدیک با آنها مشتریان بسیار مفید است. البته این نوع پیش بینی زمانی مفید است که بازار شامل تعداد کمی مشتری باشد ونیازهای انان برای فروشندگان مشخص باشد.
مزیت این روش : کارکنان فروش با بازار آشناییی بیشتری دارند در نتیجه این روش بهترین روش برای مشخص شدن انتظارات فروش برای خط محصول ،حسابهای مشتریان و منطقه های فروش است معایت این روش - بیشتر فروشندگان پیش بینی درسطح پایین ارائه می دهند .
4) بررسی قصد مصرف کنندگان ازخرید : روش مستقیم برای پیش بینی فروش پرسش از مشتریان بالقوه در مورد قصد خرید آنهاست .هنگامی که مشتریان مورد بررسی قرار می گیرند پیش بینی فروش صحیح تری امکان پذیر می شود.
5) شبیه سازی آزمایش بازار : در این روش سعی می گردد رفتار خرید مشتریان بدون وقوع خرید واقعی اندازه گیری شود که این کار با پرسش از نماینده مشتریان و یا کاتالوگهایی که در اختیار مشتری قرار می گیرد صورت گیرد .در این روش هزینه پایین است امام عیبی که دارد این است که نمونه (نماینده مشتریان ممکن است نماینده کل جمعیت نباشد.
6) آزمایش بازار: روش دیگر عرضه محصول در یارا ومشاهده واکنش مشتریان نسبت به آن است یعنی بازار یابی محصول درمقیاس محدود.
روشهای کمی پیش بینی فروش
تحیلی سریهای زمانی : روشهای پیش بینی براساس سریهای زمانی عمدتاً بر اطلاعات گذشته وعینی ونیز رویدایهای ساده ریاضی برای محاسبات پیش بینی متکی است.هنگامی که اطلاعات در چند سال موجود وروابط و روندها واضح و ثابت است از روشهای آماری استفاده می شود . استفاده از این روشهای بر مبنای این فرض است که الگوهای فروش موجود در آینده نیز وجود خواهند داشت.
عیب اصلی سریهای زمانی عبارتند از :
1) تحیلی روند
سایر محصولات :
فروش در اقتصاد 20
فروش در اقتصاد 20 ...
تحقیق در مورد روانشناسی تبلیغات 21صتحقیق در مورد...
طرح ظروف پلاستیکیطرح ظروف پلاستیکی...
فرهنگشکاف نسلها 89 صفرهنگشکاف نسلها 89 ص...
تولید کمربند پژو 405تولید کمربند پژو 405...
تحقیق در مورد روانشناسی بالینیتحقیق در مورد روانشناسی بالینی...
دانلود فایل بایوس لپ تاپ Asus Eee PC 1015PXدانلود فایل بایوس لپ تاپ...
طرح دستگاه ضد سرما زدگی باغاتطرح دستگاه ضد سرما زدگی باغات...
فرهنگ 26 صفرهنگ 26 ص...
تحقیق در مورد رضایت شغلی و آثار آن بر جامعهتحقیق در مورد رضایت شغلی و...
طرح در باز کن برقی یا اف افطرح در باز کن برقی یا اف...
تولید چرمتولید چرم...
فرقه وهابیه 12 صفرقه وهابیه 12 ص...
طرح حکاکی روی سنگ چوب چرم و مشبک کاریطرح حکاکی روی سنگ...
فرق وبر و جامعه شناسان دیگر در تحلیل جامعه غرب 24 صفرق وبر و...
تحقیق در مورد رباضیدان به کسانی گفته میتحقیق در مورد رباضیدان...
تولید پارچه گرد بافتتولید پارچه گرد بافت...
فرق قیمتهای جهانی با قیمتها در جهانفرق قیمتهای جهانی با قیمتها...
طرح حسابداری پیمانکاریطرح حسابداری پیمانکاری...
تحقیق در مورد رتبه بندی شرکت های بیمه ایتحقیق در مورد رتبه...
فرصتهای شغلی در نانو تکنولوژی 15 صفرصتهای شغلی در نانو...
طرح تیپ شیر پاستوریزه.DOCطرح تیپ شیر...
تولید و چاپ کارتنتولید و چاپ کارتن...
تحقیق در مورد راهکارهای عملی خلاقیت در نوشتن انشاء 8 صتحقیق در مورد راهکارهای...
فرصتها و چالشهای فراروی سیستمهای حسابداری منابع انسانی 7صفرصتها و چالشهای فراروی سیستمهای حسابداری...
طرح تولیدی گلاب و انواع عرقیات معطر.DOCطرح تولیدی گلاب و انواع عرقیات معطر.DOC...
فرصت های شغلی 30 صفرصت های شغلی...
تولید و مونتاژ کامپیوترتولید و مونتاژ کامپیوتر...
تحقیق در مورد رابطه ورزش با کمر دردتحقیق در مورد رابطه...
طرح تولیدی پوشکطرح تولیدی پوشک...
فرشهای تاریخی ایران 27 صفرشهای تاریخی ایران 27...
تحقیق در مورد راه کارهای ایجاد انگیزه در دانش آموزان و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلیتحقیق در مورد راه...
تولید نخ متوسط تا ضخیمتولید نخ متوسط...
تحقیق در مورد رابطه محب1ت و خلاقیت در کودکتحقیق در مورد رابطه محب1ت و...
فرش و صنایع دستی 34 صفرش و صنایع دستی 34...
طرح تولیدی لبنیات.DOCطرح تولیدی لبنیات.DOC...
تولید نان لواشتولید نان لواش...
فردوسی و سلطان محمود 7صفردوسی و سلطان...
تحقیق در مورد رئالیسمتحقیق در مورد...
طرح تولیدی لباس کارطرح تولیدی لباس کار...
فردوسی 2فردوسی 2...
تولید نان فانتزیتولید نان فانتزی...
طرح تولید گوشی تلفنطرح تولید گوشی...
تحقیق در مورد دیابت چیست و انواع آن کدام استتحقیق در مورد دیابت چیست...
فردوسی 1فردوسی 1...
تحقیق در مورد دوستی های ناموفقتحقیق در مورد دوستی های...
تولید مربا وترشیتولید مربا وترشی...
فرخی 90 صفرخی 90 ص...
طرح تولید پنکه سقفی زیر نظر شرکت پارس خزرطرح تولید پنکه سقفی زیر...
فرایند تولید شیر پاستوریزه 25 صفرایند تولید شیر پاستوریزه 25 ص...
پایان نامه کارشناسی ارشد --طراحی مجتمع تجاری- تفریحی با رویکرد تکنولوژی سازه***توجه : قیمت واقعی : 800000 تومانشناخت و طراحی معماری روستا -پروژه کامل روستای قلات
تاثیر اقلیم منطقه بر روی طرح و شکل ساختمان های سیستان
پروژه روستای کافی الملک
مقاله مبلمان شهری
پایان نامه کارشناسی ارشد -- طراحی مجتمع سینمایی --توجه: قیمت واقعی :800000 تومان
پایان نامه کارشناسی ارشد --طراحی مجتمع تجاری- تفریحی با رویکرد تکنولوژی سازه***توجه : قیمت واقعی : 800000 تومان
کلمات کلیدی :این روش مکن است این است سریهای زمانی روش دلفی مزیت این بازار شتریان روشهای اطلاعات بررسی استفاده زمانی
- ۹۶/۰۹/۱۰